Ezer meg ezer teendőd van, egyik helyről rohansz a másikra, mégsem végzel soha a feladataiddal? Egymást érik az el nem végzett teendőid, ez pedig folyamatosan frusztrálttá tesz téged? Ismerős a helyzet. Sajnos én is sokáig éltem így, míg végül megelégeltem és kutatni kezdtem a megoldás után, ahogy most éppen Te is.

Sikerült megoldanom, ebben a cikkben pedig megosztom veled a hogyant. Elolvasni körülbelül 3 perc, de garantáltan órákat fogsz megtakarítani vele.

Hogyan végezz időben a napi feladataiddal?

Ha hatékony akarsz lenni az üzleti vagy éppen a magánéletben, akkor tervezned kell, de nem is akárhogyan. Nem az a terv a jó terv, amit hosszú ideig készítesz és fényesre csiszolsz, minden egyes részletét kidolgozod, hanem az, ami működik.

Amikor tervezel, akkor kisebb nagyobb célokat tűzöl ki magad elé. Ahhoz tehát, hogy jó terveket szövögess, tisztában kell lenned a célkitűzés fortélyaival.

Az alábbiakban ezt fogom röviden bemutatni neked, aztán megyünk tovább a technikára, amit a címben írtam.

CIKKAJÁNLÓ: Célkitűzés 5 lépésben: tervezéstől a megvalósításig

1. Maradj reális!

A jó célkitűzés az, ami reális és megvalósul. Hiába ülsz le most és tervezed meg azt, hogy mától fogva minden nap elmész 10 Km-t futni és egészségesen étkezel, ha eddig 1 Km-t sem futottál összesen.

Ha jól akarsz tervezni, akkor mindig ügyelj arra, hogy reális maradj. Nem fogsz 1 nap egyszerre 100 fekvőt megcsinálni, ha most kezdesz fekvőzni, nem fogsz 10 feladatot elvégezni 1 nap alatt, ha most még 3 is gondot jelent.

Légy pozitív és ambiciózus a jövővel kapcsolatban, de maradj reális! Nincs értelme olyan álmokat kergetni, melyekről a szíved mélyén tudod, hogy nem akarsz és nem is tudsz megvalósítani.

2. Bontsd le a céljaidat!

Vannak rövid és hosszú távú célok. A maraton hosszú távú cél, a napi 2 Km, majd kéthetente +3 Kilométerrel emelni, rövid táv.

Azért kell szétbontanod, mert rövid és hosszú távú célok nincsenek egymás nélkül. Egy nagy célt mindig szét tudsz bontani több kis céllá, sőt, nem csak tudsz, de szét is kell bontanod őket, mert így tudod igazán hatékonyan megvalósítani.

Ha például szeretnél céget alapítani, akkor tűzd ki a dátumot, majd oszd be a cégalapításhoz szükséges céljaidat. Bizonyos készségek elsajátítása, képzések elvégzése stb.

3. Egyszerre egy célra fókuszálj!

Hiába gondolod most, hogy te egyszerre tudsz több célon is dolgozni, nem fog menni. Az esetek többségében az ember nem tud több nagy célra fókuszálni. Ezt sajnos a saját bőrömön tanultam meg.

Tűzz ki egy nagy célt, bontsd apró célokra, feladatokra, majd mindig az adott feladatra koncentrálj 100%-ban! Nem leszel hatékony, ha megosztod a figyelmed és az erőforrásaid.

A technika, amit alkalmazok

Szóval, jöjjön a technikám. Ez egy elképesztően egyszerű, ám rendkívül hatékony technika. Ha szeretnél minden nap végezni a feladataiddal, egészen egyszerűen ezeket a lépéseket kell követned:

1. Ülj le vasárnap és írj össze minden feladatot, amit a jövő héten el kell intézned!

De tényleg mindent. A legapróbbtól a legnagyobb feladatig. Persze lesznek olyan feladatok, amik a hét során merülnek fel, de ezeket is lekezeljük a következő pontokban.

Miután összeírtad az összes teendődet, írj össze maximum 5 feladatot hétfőre.

2. Jelöld meg A, B, C-vel őket, úgy, hogy az:

A: Halaszthatatlanul fontos, nem várhatsz vele, amint tudod csinálnod kell.

B: Fontos, de csak utána foghatsz bele, ha az összes A készen van.

C: Kevésbé fontos, akár a lista végére is teheted. El kell intézned, de nem dől össze a világ, ha tolod.

3. Minden nap előző este oszd be a másnapi teendőid!

Vasárnap a hétfőit, hétfőn a keddit, kedden a szerdait és így tovább. Minden este oszd be a másnapi teendőidet prioritás szerint, de ügyelj arra, hogy maximum 5 feladatot írj egy napra.

Az 5 feladatból ne legyen mindegyik A, B vagy C. Ha tudod, akkor úgy oszd be, hogy maximum 2 db A prioritású feladat jusson egy napra. Hosszú távon így elkerülheted, hogy nagyon lefáradj egy nap.

Természetesen mindig adódhat egy napra hirtelen jött “A” feladat, ezeket az adott napra szóló “C” feladatok halasztásával tudod majd hatékonyan elvégezni.

Konklúzió

Ennyi az egész. Nagyon egyszerűnek tűnik, de amennyire egyszerű, annyira könnyű kihagyni minden este. Ne kövesd el azt a hibát, hogy nem csinálod meg azért, mert azt hiszed, hogy nem ér semmit.

Nekem ez segített helyre tenni az időbeosztásomat. Adj neki egy esélyt. 1 hét már körülbelül elegendő arra, hogy leteszteld, neked mennyire működik!

Mivel egészítenéd ki? Segíts azoknak, akik veled egy cipőben járnak! Ha neked bevált a fentebb vázolt technika, akkor kérlek oszd meg itt kommentben. Előre is köszi! 🙂 Sok sikert!

Ezek is tetszeni fognak: